Hopp til hovedinnhold

FAQ – Nyttige tips før ankomst

Hvordan betaler jeg parkeringen?

Alle parkeringer må forhåndsbetales med kredittkort før innkjøring. Dette gjelder også drop inn.

Etter gjennomført bestilling vil du motta kvittering og QR kode på e-post. Vær oppmerksom på at dokumentasjon som sendes fra “mail@gardermoenparkering.no” kan havne i uønskede elementer.

Ved ankomst og ut utkjøring, vil skilt gjenkjenning registrere bilen din og åpne port. Har du byttet bil eller værforhold hindrer skilt gjenkjenning, benytt QR kode tilsendt for å åpne bom. Qr kode fungerer som en «nøkkel». Denne vil kun fungere i perioden som er angitt ved bestilling, altså 3 timer før bestilt parkerings start og maks 3 timer etter bestilt parkerings start.

NB: har du benyttet QR kode på vei inn, må samme QR kode benyttes på vei ut.

Du har også tre timer gratis etter slutt tid, før det blir nødvendig med ekstra betaling. Har du stått lenger enn først antatt vil du måtte betale med kredittkort på vei ut. Betaling gjennomføres ved bommene mens du blir sittende i bilen.

Vårt parkeringsanlegg styres av ett system som trenger en start og en slutt tid for parkeringen. Er du usikker på når du kommer tilbake, har du 2 valg:

Enten å bestille den tidsperioden du er helt sikker på at du trenger parkering, og om du har behov for utvidelse, formidles dette via vårt kontakt skjema. Vi gjør deg oppmerksom på at du i slike tilfeller må betale for den overskytende tidsbruken i bommen på utkjørings tidspunkt. Prisen vil da begynne på en ny tidsperiode og er mer kostbar enn om du ville bestilt hele perioden i forkant.

Alternativt er å bestille hele perioden med utvidelse i forkant, og da vil den totale prisen være rimeligere. Vi gjør deg da oppmerksom på at det ikke gis refusjon på ubenyttet parkeringstid. Viser til våre vilkår

Vi anbefaler på det sterkeste og ta hensyn til flytidene og bestille parkeringstid med en sikkerhetsmargin før og etter angitte flytider. Prisen for en kort forlengelse på allerede bestilt periode, er svært begrenset.

Ved ankomst utenfor tidsperioden som er satt til 3 timer før og 3 timer etter start tid, eller ut mer enn 3 timer etter slutt tid, vil ikke bommene åpnes automatisk. Ankommer du for tidlig på utreise dagen, vil du trenge hjelp inn av vår Shuttle tjeneste, og ved sen avreise vil betaling måtte gjennomføres ved bommen på vei ut med Visa eller Mastercard.

Er det forekommet endringer på utreisen og du vet dette i god tid innen ankomst Gardermoen Parkering, ber vi reisende om å avbestille gammel parkering og bestille ny parkering med korrekt tid. Dette kan besøkende selv gjøre via link tilsendt på epost når bestillingen ble bekreftet. Refusjon på den gamle bookingen gjøres automatisk og vil være tilbakeført innen 4-5 virkedager. NB: Det er ikke mulig å endre eller kansellere bestillingen etter start tidspunktet.

Vedrørende pris for tidlig ankomst eller sen utkjøring, beregnes prisen ut fra en ny tidsperiode. Det vil si at oppstarts dagene 1-5 vil være mer kostbare enn om bestillingen var forhåndsbestilt for hele perioden. Det er times pris frem til ny døgnpris er gjeldende.

Eks:

Har du bestilt en uke parkering, kan denne koste rundt 7-800kr. Bestiller du med god margin på begges sider av flytidene, blir pris tilbudet trolig regnet på 8 dager. Prisen for 8 kontra 7 dager vil kun stige minimalt fordi du bestiller de i en og samme periode.

Hvis du derimot har bestilt 7 dager, men ankommer på dag 8, vil du måtte betale for nytt døgn på alle felt som begynner fra kr 240kr. (Det er timespris frem til nytt døgn er rimeligst.)

Viser forøvrige til aksepterte vilkår som godkjennes ved bestilling. Disse kan lese mer om her.