Teknisk feil/klikker på betaling, men den tar meg ikke videre i prosessen?
Teknisk feil:
Dersom du velger å bestille på en opprettet bruker, har vi opplevd at lagret kredittkort informasjon på eget dashbord, kan ved senere bestillinger, stoppe prosessen med å gjennomføre fremtidige bestillinger/betaling. Gå inn på din profil(Logg inn, klikk på ditt navn) gå inn på betalingsmidler og slett lagret kredittkort informasjon. Gå så tilbake i handlevogn og gjennomfør bestilling. Under betalingsprosessen, vil du bli bedt om å taste kort nummer på nytt. Vi anbefaler brukere, frem til vi har funnet en løsning på utfordringen, til å ikke lagre informasjon om kredittkort.
Hvis du benytter en MAC har vi oppdaget at dette kan være en utfordring. Forsøk da med telefon eller annet utstyr.
Dersom det ikke fungerer på vanlig PC/Nettbrett, sjekk innstillinger for å “tillate pop-up sider”.
Dersom du aldri aktiviserte brukeren din, benytt alternativ epost og kontakt oss om å slette bruker. Den oppgitte eposten “sperres” for ny bruker inntil aktivisering er gjennomført.
Hvordan bestiller jeg parkering?
Viktig beskjed vedrørende “Teknisk feil”
Dersom du velger å bestille på en opprettet bruker, har vi opplevd at lagret kredittkort informasjon på eget dashbord, kan ved senere bestillinger, stoppe prosessen med å gjennomføre fremtidige bestillinger/betaling. Gå inn på din profil(Logg inn, klikk på ditt navn) gå inn på betalingsmidler og slett lagret kredittkort informasjon. Gå så tilbake i handlevogn og gjennomfør bestilling. Under betalingsprosessen, vil du bli bedt om å taste kort nummer på nytt. Vi anbefaler brukere, frem til vi har funnet en løsning på utfordringen, til å ikke lagre informasjon om kredittkort.
For å bestille parkering kan du følge steg som vist under.
Første gangen bruker du litt tid i forbindelse med å lage profil og bli kjent, men det er langt enklere på fremtidige bestillinger.
Du går inn på www.gardermoenparkering.no og klikker på Sjekk pris og bestill parkering.

Da guides da videre til ny plattform og bestillingsportal.
Tips for en som regelmessig benytter oss: Registrer deg med egen bruker, da får du nemlig anledning til å administrere og se egne bestillinger, samt endre skilt nummer eller kansellere om behov selv.
Hvis du ikke vil registrere deg, hopp over de neste stegene til “bestilling av parkering”.
Da scroller du deg bare ned til “bestilling av parkering”.
Registrering av egen bruker:
Klikk på denne: ( Før du søker etter parkering)

Du må legge inn denne informasjonen:

Viktig, du vil få tilsendt en epost med aktiviserings link som MÅ BEKREFTES innen kort tid. Vær oppmerksom på at denne kan havne i søppelposten din.
Når du har bekreftet eposten, logg inn og ditt navn vil da havne her:

Klikk deg inn på ditt “dashboard” og se meny valget på venstre side:

På meny valget velger du betalingsmiddel og lagrer kort informasjon, deretter velger du ID-er og legger inn skilt nummeret ditt. Om det er flere biler i husstanden, kan det legges opp flere skilt. Disse får du muligheten til å velge imellom når du gjennomfører en reservasjon.
Når informasjonen over er lagt inn, klikk på ” legg til reservasjon” om dere allerede har en aktiv bestilling. Hvis ikke klikk på GP logo øverst venstre side og legg til ønsket dato og søk parkering.

Du er nå klar for å starte en bestilling.
Bestilling av parkering:
Ha ditt kredittkort og bankid/brikke tilgjengelig, du vil trenge det på slutten av prosessen. Vær nøye med tidene som legges inn og ta høyde for minst 2-3 timer oppmøte før oppsatt flight og 1-2 timer etter ankomst.
Vi har en standard på innkjøring med 3 timer før og etter oppgitt start punkt for parkeringen, uten ekstra kostnad. Ex har du bestilt kl.0300, vil du ha tilgang til parkeringen fra kl.00.00 og frem til 0600.
Står man lenger enn først antatt på bestillingstidspunktet, legges det automatisk opp 3 timer overtid gratis. Stått lenger enn dette vil man måtte betale på vei ut i port.
Legg inn ønsket dato fra/til og husk å endre klokkeslett til rett tid. Deretter klikk søk.

Nb, dersom du endrer dato i søket, kan det se ut som om kalenderen ikke endrer seg til ønsket dato/tid, men når du klikker søk, vil du se den har fått med endringene på neste side.
Du får da opp de alternativene til parkering som vi har tilgjengelig på oppsatt tid.
Velg så alternativet du ønsker ved å klikke på “Legg til handlekurv”.

På ikonet for handle kurv vil du nå se at det står ett “1” tall. Klikk på ikonet:

Dobbelt sjekk dato og tid, slik at det stemmer med ønsket bestilling. Klikk så på “kasse/betaling”

Da får du opp bildet under hvor du legger inn epost, fornavn og etternavn, deretter klikker du på “legg til identifikasjon + / legg til id +”.

Hvis du har laget en egen bruker kommer dine kjennemerker opp og du må velge ett av dem. Som gjestebruker må du legge inn land og nummerskilt, men se bort ifra feltet “Tilgang Mediatype”, dette er ikke aktivt hos oss og vi jobber med å få det programmert vekk.
VIKTIG OM GJESTEBRUKER ELLER PÅ EGEN BRUKER:
Inntasting av nummerskilt skal være uten mellomrom før, i midten eller på slutten
EX: TEST1234 ikke Test 1234.
Avslutt med å klikk “legg til”.

Da gjenstår det kun å godta vilkår og klikke på “bestill nå for kr ….”
Før du klikker på denne ha kredittkort klart sammen med bank id.

Du settes da over til betalingsløsning med kredittkort.:

Husk å legg inn ett gyldig kort, utløpsdato og CVC(står på baksiden av kortet 3 siffer) Huk av for at du godtar vilkårene for betaling og klikk “pay/betal”.
Du vil om få sekunder motta en bekreftelse på skjermen din, som står “Betaling er vellykket”, MEN behandlingen er IKKE ferdig enda. Ikke gå ut av dette bildet før QR kode som i begynnelsen er grå farget blir sort. Dette vil skje innen noen sekunder. Når QR er blitt sort kan du trygt gå ut av nettsiden.
Nå som første bestilling er gjort, trenger du kun logge inn neste gang, gå til kasse og gjenta de siste stegene i prosessen for fremtidige bestillinger.
Skulle det være noe annet, er det bare å ta kontakt 😉
Tilleggsinfo:
VÆR OPPMERKSOM på at eposten kan finne vei til din søppelpost/uønskede elementer.
Du vil motta to eposter, en kvittering og en reise bekreftelse. Sistnevnte er kun en sikkerhet dersom kameraet ikke fungere, eller om det er lagt inn feil skilt info. (Nb, det står invoice/faktura pr.d.d, men vi jobber med å få den endret til kvittering på det andre vedlegget)
Parkerings området har skilt gjenkjenning, kjør sakte mot bom. Du vil kun være mulig å kjøre inn på skilt gjenkjenning 3 timer før og 3 timer etter oppgitt start tid.
QR koden kan benyttes i porten på QR-leser, MEN KUN dersom bommen ikke åpner automatisk. Det er fortsatt skilt gjenkjenning som er hoved løsning for inn og ut slipp på parkerings områdene. Dersom skilt gjenkjenning feiler, bli sittende i bil ved port, og bruk QR kode. Viktig: bruker du QR kode på vei inn, må denne også benyttes på vei ut.
Velkommen.
Problemer med å bestille på opprettet bruker, hva gjør jeg feil?
Vi har oppdaget noen utfordringer underveis og vil publisere disse så raskt det lar seg gjøre.
Ved opprettelse av gratis bruker, må dere verifisere denne på mottatt epost med verifikasjons link. Sjekk søppelpost, den kan komme dit.!
Dersom verifikasjonen ikke ble gjort, vil eposten du benytter “sperre” for gjennomføring av bestilling. Du må da kontakte oss slik at vi sletter din bruker via kontakt skjema, samt benytte alternativ epost for gjennomføring av bestilling.
Dersom du har verifisert bruker og bestilt tidligere parkering, men opplever å ikke komme til betalingsløsningen på neste bestilling, slett kredittkort informasjon på profilen. Gjennomfør bestilling med manuelt å taste inn kort nummer.
Dette kan oppstå når det kommer oppdatering fra kortselskap, f.eks. Mastercard som vi vet har hatt en oppdatering nå i Oktober 2024.